YHS_7352

Leerkracht

De Fluenta leerkrachten staan met passie voor de klas. Fluenta stimuleert continue de professionele ontwikkelingen van leerkrachten vanuit de visie ‘een leven lang leren’.

Je leert als leerkracht door in professionele leerwerkgemeenschappen onderzoek te doen naar vernieuwingen binnen de school en die te vertalen naar de praktijk. Op de studiedagen op school ga je als team aan de slag met onderwijsvernieuwingen en de implementatie daarvan.

Samenwerking

Alle scholen van Fluenta zijn uniek. De professionals op alle scholen ontmoeten elkaar en leren van elkaar in:

- kenniskringen en netwerken voor leerkracht specialisten;

- leerteams waarin aan onderwijsvernieuwing wordt gewerkt;

- fluentastudiedagen, lezingen en inspiratiedagen.

Fluenta heeft een klimaat waarin naast ‘goed’ blijven, je ook wordt ondersteund in het betekenisvol werken. Een belangrijke waarde van Fluenta is om de mens te zien naast de professional. Als mens heb je het nodig om van betekenis te zijn, autonomie te hebben en ruimte om je eigen leider te zijn. We ondersteunen dit met intervisiegroepen, coachingsstrajecten en levensfase bewust meedenken met individuele vragen.

Samenwerken geeft vleugels. Wij zijn van mening dat je als individu minder ver komt dan als groep. Als je als team samenwerkt en ieders talenten benut, kun je veel meer bereiken en daarnaast geeft het energie. Voor echt succes heb je hulp nodig van anderen. Samenwerking staat daarom centraal bij Fluenta.

Coach voor startende leraren

Startende leerkrachten worden de eerste drie jaar gecoacht door een ervaren senior leraar binnen de stichting. Buiten de school kun je sparren over zaken als balans werk-privé, geven en ontvangen van feedback en leervragen bij het lesgeven.

Coaching in latere fases

Je werk goed kunnen blijven doen vraagt nogal wat in deze veranderende samenleving. Nieuwe ontwikkelingen, inspelen op veranderingen, je eigen levensbalans zijn allemaal van invloed op je fysieke en geestelijke gezondheid. Het behouden van de juiste balans in de dynamiek van de dagelijkse drukke werkdagen, is belangrijk.

Fluenta werkt samen met diverse coaches om buiten de drukte van alledag stil te staan bij jezelf en je persoonlijke (werk)balans te versterken.

Marit Mesker 1

Marit Mesker, leerkracht

‘Het allerleukste vind ik het lesgeven en daarbij de interactie met de leerlingen. Ik ben echt de LEER-kracht.’

Ellemieke Pots, leerkracht speciaal onderwijs

‘Het gaat om jouw gedrag als leerkracht en het zien van het kind met zijn specifieke behoefte. De reis die je samen maakt vind ik echt het mooiste aan mijn werk.’

Ellemieke
IMG-20210601-WA0001[1]

Sabine de Vroome, leerkracht

‘Het allerleukste vind ik het lesgeven en daarbij de interactie met de leerlingen. Ik ben echt de LEER-kracht.’